23 decembra 2012

Rudolf Čechura | Experimentální zóna

Názov: Experimentální zóna
Pôvodný názov: Experimentální zóna
Autor: Rudolf Čechura
Počet strán: 191
Vydavateľstvo: Millennium Publishing, 1999
Anotácia: Jak byste se cítili, kdybyste se jednoho rána probudili v neznámém městě a s jakousi "ztrátou paměti"? Nevěděli byste jak se jmenujete, jaké bylo vaše povolání, zda máte rodinu...
Hlavní hrdina této knihy se v tomto stavu vzbudí a zjistí, že není jediný. Vlastně všichni obyvatelé tohoto města jsou na tom stejně. Jen někteří mají tu výhodu, že si pamatují své povolání. Jak si s tímto stavem poradí?


Toľké sklamanie. Očakával som od toho oveľa viac. Navyše to malo vskutku sľubný začiatok. Prebudiť sa raz v prázdnom cudzom byte, bez pamäti, bez minulosti, bez mena, znie to naozaj zaujímavo, no vôbec sa mi nepáčilo, ako sa situácia vyvíjala ďalej, až z toho vzniklo to, čo z toho vzniklo.
Ďalšia vec, ktorá mi pár desiatkach stránkach začala vadiť, boli postavy. Vôbec mi nesadli, neboli mi sympatické a liezli mi na nervy. Aké pocity by ste mali vy k človeku, ktorý sa pomenoval Jan Kryštof Velevrub, pomenoval mesto názvom Velevruby, určil mu dátum, začal sa vnucovať ku každému a do všetkého pchal svoj nos? Neskôr sa mi začal zdať celkom v pohode, no to bolo až tesne predtým ako ho zavraždili. A hlavné postavy - Ingrid Majerová, Robert Majer, Josef Miler - doteraz mám k ich menám averziu.
Všetko sa zmenilo, keď jedného dňa niektorých obyvateľov mesta náhle osvietilo a zistili, že je nad nimi niečo mocnejšie - boh, ktorý všetko riadi. Nevedeli, kto je ten boh, prečo majú nutkanie v neho veriť, nevedeli proste nič bližšie. Každý veril v iného boha, vedeli iba, že jeden sa vyznačuje krížom, druhý červeným polmesiacom, ďalší modrou šesťcípou hviezdov, a tak ďalej. Obyvatelia mesta sa výrazne rozdelili podľa ich viery a jeden k druhému cítili odpor. A viedli sa medzi nimi krvavé (!) boje.
Raz miestnemu doktorovi napadlo, že by mohol vytvoriť vlastné náboženstvo - spoločenstvo pravouhlého trojuholníka - a pod hypnózou by toto náboženstvo vnucoval svojim pacientom. Vôbec som nepochopil prečo sa zo spočiatku príjemného muža zrazu stal taký hlupák.
Som veľmi rád, že to bola iba taka stručná a malá kniha, pretože keby mala o také dve stovky strán viac, tak by som ju asi niekde zahodil a nikdy ju už neotvoril. Naozaj som očakával vývoj situácie inak a musím povedať, že ma to celé nepríjemne prekvapilo. Takto mi to pripadalo, akoby bola kniha narýchlo len kvôli príležitosti milénia.

Zhrnutie:
+ príjemný začiatok,
+ počiatočné veľké očakávania,
- otravné postavy,
- po prvej štvrtine knihy to ide dolu vodou,
- nezaujímavá zápletka,
- nezaujímavý a nejasný koniec, 
- absolútne sklamanie.

3/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára