22 novembra 2012

Stephen King | Řbitov zviřátek

  Názov: Řbitov zviřátek
Originálny názov: Pet Sematary
Autor: Stephen King
Počet strán: 398
Vydavateľstvo: Laser, 1983
Oficiálna anotácia: Rodina Creedových se usadí ve starém domě v půvabném prostředí venkova státu Maine. Otec - lékař, krásná žena, rozkošné děti. Zdálo by se, že nic nemůže překazit jejich štěstí. Avšak objevuje se Cosi, co mrazí krev v žilách, Cosi strašnějšího než sama smrt. Cosi nesrovnatelně příšernějšího a silnějšího...

Knihu som dočítal pred pár minútami a stále som tak mierne šokovaných tým ako sa v poslednej osmine knihy všetko zvrtlo. V minulej recenzii som tvrdil, že mojou najobľúbenejšou knihou je Osvícení od tohto autora, no dnes s náskokom ju predbehol Řbitov zviřátek.
Kniha nie je pre tích, ktorí chcú mať všetko naservírované už na prvých stranách. Gradácia je postupná, až to vyhrotí tak, že nebudete veriť, že sa to skutočne deje.
Má to celkom vážnu tému - umieranie. Pán autor nám v knihe zanecháva nový pohľad na túto citlivú vec a tak umožňuje svojim čitateľom pozrieť sa na umieranie z inej perspektívy.
Niektorí možno vravia, že to ani nebolo tak desivé, pretože vraj bol dej predvídavý. Ako vravím pri jeho knihách (no možno nehovorím, no myslím si) - v jeho knihách nás nemá vydesiť krvilačné vraždenie, prúdy krvi alebo strašidelný štýl, ktorým by mohol King písať, tu sa pocit strachu s vami nesie sám a vzniká hneď, keď sa v vžijete do deja, do postáv a keď si pomyslíte na niečo, mimo nášho sveta, tentoraz na desivý proces umierania a toho, čo bude potom.
Počas čítania knihy čitateľ je nútený sa zamýšľať nad svojimi blízkymi mŕtvymi a že či by sme im naspäť prinavrátili život, keby sme mali tú príležitosť.

Zhrnutie:
+ pútavý a napínavý dej
+ kvalitne vypracované postavy
+ kniha núti sa zamyslieť
+ / - páčilo sa mi a zároveň nepáčilo, že dej je neuzavretý a skončilo to napínavo, takže si môžem jedine tak domyslieť, ako to skončilo
- nudilo ma, keď tam bola opakovane opísaná cesta na Řbitov zviřátek alebo teda na to Mikmácke pohřebisko


Aj keď sa mi kniha veľmi páčila a stala so mojou najobľúbenejšou, musím dať takéto hodnotenie:
9/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára