27 decembra 2012

Thorsten Havener | Mysli si, čo chceš

Názov: Mysli si, čo chceš
Pôvodný názov: Denk Doch, Was Du Willst
Autor: Thorsten Havener
Počet strán: 204
Vydavateľstvo: Timy Partners, 2012
Anotácia: Prečo vždy opakovane robíme niečo, čo vlastne ani nechceme robiť? Či už pri nákupoch, v práci alebo v láske – všade sú naše myšlienky ovplyvňované: rozprávaním, gestikuláciou a mimikou nášho okolia. Thorsten Havener nám na základe osobných skúseností, názorných príkladov, ohromujúcich efektov a vedeckých experimentov predstavuje malé triky a metódy, ktorými každodenne niekto manipuluje naše myšlienky – a s prekvapivo silným účinkom. Autor nás okrem toho oboznamuje s tým, ako môžeme podľa výrazov tváre rozlúštiť emócie a rozpoznať klamstvá. S humorom a šarmom nás sprevádza na vzrušujúcej ceste do magického sveta sugescie, pozorovania a vnímania. Lebo najrozhodujúcejšou otázkou je: Je naše zmýšľanie slobodné? Možno... 

Kniha na mňa zapôsobila hneď od začiatku. Autorov rozprávačský štýl mi bol už od začiatku veľmi sympatický. Našiel som na internete, že táto kniha by sa dala zaradiť do kategórie ezoteriky, astrológie a okultizmus, no každý, kto knihu prečítal, vie, že to je úplná hlúposť. Ja by som túto knihu zaradil skôr do odbornej literatúry, avšak od odbornej literatúry sa to líši tým, že autor vôbec nebol nudný ani nepôsobil ako nejaký robot, práve naopak. Som nadšený z tejto knihy, pretože pán autor, aj keď písal o úplne vážnych veciach, pôsobil ľudský a písal tak, aby aj človek, ktorý sa tejto téme nevenuje a je ohľadom nej neznalý, pochopil úplne všetko.
Veľmi sa mi páčilo, že autor hovorí o svojich vlastných skúsenostiach, či už z jeho prednášok, seminárov, televíznych relácii, alebo z jeho súkromného života. Ďalej sa mi páčilo, že v knihe nebola len sama teória, ale aj rôzne "experimenty", tipy, triky, rady a podobne.
Na druhej strane sa mi nepáčilo, keď neboli úplne vysvetlené pojmy a následne boli často používané a ja som stále nevedel, čo vlastne pojem znamená. Konkrétne mám na mysli slová raport, pacing, reciprocita, commitment, konzistencia, ale nebolo to až tak veľmi zlé, pretože som si už časom domyslel, čo to asi znamená. Ďalším mínusom knihy by som označil slovo protivok, to slovo už nechcem dlho počuť. To slovo bolo tak často omieľané, až som myslel, že dám niekomu inému to slovo v knihe vycenzurovať, aby som sa s nim už viac nestretol. 
V knihe som sa dozvedel veľa nového. Dostal som prostredníctvom knihy mnoho užitočných rád. A teraz viem o komunikácii o čosi viac, ako som vedel. Som rád, že som sa k tejto knihe dostal a že som si ju požičal, má to síce svoje muchy, no aj tak sa mi kniha páčila a môžem povedať, že sa teším na ďalšie knihy od tohto autora. Ak sa chcete dozvedieť niečo nové o myslení a iných veciach, vrelo vám knihu odporúčam.

Zhrnutie:

+ skvelý štýl rozprávania,
+ neprehnaná odbornosť,
+ autor vzbudzuje sympatie,
+ cítiť autorovu skúsenosť,
+ autorove fotografia ako ilustrácia pri kapitole Sledovať výraz tváre a rozlúštiť emócie, 
- opakujuce sa slovo náprotivok,
- úplne nedovysvetlené pojmy.

7,5/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára