16 júna 2013

Stephen King | Pytel kostí

Mike Noonan je úspešný spisovateľ. Píše knihu za knihou, je bohatý a má milujúcu manželku. Zlom v jeho živote nastane vtedy, keď tragicky príde o svoju ženu a o to horšie to bude vtedy, keď zistí, že bola tehotná. Okrem toho dostane spisovateľský blok, vďaka ktorému sa mu bude robiť nevoľno len pri pohľade na Word. V zálohe má síce ešte zopár odložených kníh, ale tie nepostačia. Vyskúša zmeniť svoje prostredie a po štyroch rokoch sa opäť vráti na do svojho domčeku Smejúca sa Sára pri jazere Dark Score. V malom mestečku pri jazere sa zamiluje do Mattie, ktorej svokor, obávaný počítačový génius Max Devore, jej chce zobrať dcérku Kyru.
Počas toho trpí nočnými morami a dom sa stáva viac a viac desivejším. Počuje detský plač, ženský krik, magnetické písmena na chladničke sa samé pohybujú a nechávajú mu podivuhodné odkazy. Čo za tým stojí? Jeho manželka, ktorá mu zatajila, že čaká dievčatko? Ľudia, ktorí obývali dom kedysi dávno?

To, co vás dokáže vyděsit k smrti o bouřlivé půlnoci, většinou vypadá za jasné letního rána pouze zajímavě.

 Občas sa mi stáva, že sa v hociktorej knihe zaseknem a nemôžem sa donútiť čítať ďalej. Nie je to tým, že by bola kniha zlá alebo nudná, to určite nie, len proste nemám chuť na čítanie. Presne to sa mi stalo niekde okolo šesťdesiatej strany, ale prešlo to a v knihu som za pár dní celú dočítal. Tých zopár stoviek strán ubehlo rýchlo, pretože sa tam neustále niečo deje. King vás nenechá vydýchnuť, bude tam veľa prekvapení a zvratov a dej sa asi nebude odohrávať tak ako chcete, no myslím, že budete spokojní, ak po tejto knihe siahnete.
Táto kniha je kombináciou hororu a love story. Obvykle nemám rád romantiku v knihách, ale u Kinga mi to vôbec nevadí, pretože on vie do akej miery môže zájsť, aby to neprestalo baviť jeho verných čitateľov. Bol tam aj Kingov typický originálny humor, kvôli ktorému som sa niekedy musel nahlas zasmiať. Trochu mi ale vadilo, keď to trochu autor preháňal a nechal oživiť vodu a strom, to bolo fakt divné a vôbec sa mi to ku Kingovi nehodilo.
Napriek tomu, že tam boli veci, ktoré mi nesadli, som rád, že som si knihu prečítal a síce nikdy nebude patriť medzi moje najobľúbenejšie kingovky, ale je to King a od neho je dobré prečítať si každú jednu knihu. Dávam tomu 8 z 10 bodov.
 Kniha bola v roku 2011 sfilmovaná a hlavné postavy stvárnili Pierce Brosnan, Melissa George, Annabeth Gish, a iní. Vyzerá to dobre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára